Детально про проєкт
Результат нашого проєкту - унікальні методичні матеріали, які ви можете завантажити та використовувати у роботі з учнями. На цій сторінці ви можете дізнатися більше про історію розвитку “Національного проєкту: пишемо есе” та познайомитися з етапами реалізації нашої головної мети - створення навчального інструменту, що допоможе учнівству розвинути та удосконалювати навички написання есе.
Проєкт складався із трьох етапів
Перший етап
Навчання від українських експертів
- Етап відбувся за сприяння Grammarly з вересня 2021 року по грудень 2021.
- Навчання складалося із 4 модулів: Процесуальний підхід до (викладання) письма. Художня есеїстика; oсобливості жанру, інструменти письма, діагностика текстів. Пишемо есе: педагогічні аспекти. Вікова психологія в контексті креативного письма.
- Відбулося читання відповідної літератури та обговорення у форматі семінарських занять, написання есеїв та обговорення їх з колегами.
- Пройшов тренінг від українських експертів для команди вчителів: для того, аби синхронізувати усіх учасників, вивести на спільний рівень розуміння теми та практики письма.
Експерти цього етапу:
-
Ольга Брюховецька
Викладачка кафедри культурології НаУКМА (спеціалізація - наукове письмо).
-
Марія Титаренко
Викладачка Школи журналістики і комунікацій УКУ, членкиня PEN Ukraine (спеціалізація - есеїстика і творчопи).
-
Ігор Хворостяний
Педагог і практик, кандидат філологічних наук.
-
Таня Стус
Українська письменниця та літературознавиця. Авторка книжок для дітей та підлітків. Засновниця й керівниця Барабуки.
grammarly
Етап проєкту відбувся за підтримки Grammarly - сервісу, який допомагає у написанні текстів англійською мовою та дозволяє робити їх ефективнішими та чіткішими. У його основі працює система штучного інтелекту, яка аналізує мову.
Другий етап
Навчання від американських експертів
- Етап проєкту відбувся з листопада 2022 року по січень 2023. Тренерів проєкту навчали провідні експерти із National Writing Project.
- Навчання містило 6 навчальних сесій: Підходи до викладання аргументаційного есе. Створення культури аргументації, анотування та реагування на документальні тексти. Навчання ходам критичного письма. Робота з письмом учнів самостійно та в групі. Формування аргументів. Оцінювання та підготовка до тестування.
- Тренери навчили учасників використовувати певні методики та інструменти в навчанні письма для конкретних цілей, давати конструктивний зворотний зв’язок та обирати вид есе до відповідної педагогічної цілі.
Експерти цього етапу:
-
Джозеф Гарріс (Joseph Harris)
Доктор наук, викладав курси академічного письма в Університеті Піттсбурга, Університеті Дьюка, Університеті Делавера та ін. Автор п’яти книг і багатьох статей про викладання письма та медіазнавства.
-
Том Фокс (Tom Fox)
Почесний професор англійської мови в Університеті Чіко, штату Каліфорнія. У National Writing Project обіймав посаду директора розробника сайту, очолив федеральний грант, спрямований на професійний розвиток викладання есе у сільських школах.
-
Кейсі Олсен (Casey Olsen)
Викладач риторики та мовного мистецтва з 2003 року, працював у команді керівників Програми коледжу, кар’єри та громадських письменників (C3WP) для National Writing Project. Герой документального фільму PBS «American Creed» Citizen Film.
-
Бет Рімер (Beth Rimer)
Співдиректорка проєкту Огайо Writing Project (OWP). Розробниця комплексної програми професійного розвитку для педагогів різного рівня освіти. Організаторка молодіжних таборів з письма та координаторка місцевих конференцій для вчителів.
National Writing Project
Наш партнер із 45-річним досвідом досліджень найбільш ефективних способів навчання академічного письма. Вони розробили безліч матеріалів з навчання письма для США та Канади, які використовуються на національному рівні. Експерти із National Writing Project поділилися із нами найновішими і перевіреними підходами у цій сфері, які ми прагнемо привнести в Україну.
Третій етап
Розробка методичних матеріалів
Результатами впровадження «Національного проєкту: пишемо есе» є:
- Розробка методичного посібника з навчання письма для вчителів, а також упорядкування збірок із художніми та публіцистичними текстами. Ці матеріали можна безкоштовно завантажити на нашому сайті.
- Команда національних тренерів проєкту, навчена найновіших методик та інструментів із розвитку навичок письма, буде готувати українських учителів навчати учнів писати якісні тексти.
- На третьому етапі підготовлені тренери під супроводом та з підтримкою експертів проєкту розробили навчальні матеріали для шкіл, що стануть базою для навчальних програм. Тренери з ІППО зможуть використовувати ці програми для навчання вчителів у своїх регіонах.
- Розроблені матеріали пропонують методику навчання різних видів есеїв та роботи із текстом загалом. Програми будуть впроваджуватися у школах, а освітяни отримають доступ до напрацьованих інструментів та методик.
- За підтримки партнерів ми залучили сучасних українських письменників, які написали художні тексти для учнів 5-11 класів. Ці тексти допоможуть учням розвинути критичне мислення та вміння послідовної, логічної аргументації. Тексти рекомендовано використовувати у супроводі із розробленими методичними рекомендаціями.